اطلاعیه ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری – ۱۴۰۲

زمان مطالعه: 2 دقیقه مهلت ثبت نام آزمون كارشناسان رسمي دادگستري تمديد شد.

2 دقیقه
36 دیدگاه
مدیر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش روابط عمومی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری، رئیس شورا در گفتگوی اختصاصی بیان نمود: از آنجائیکه که کارشناسان رسمی دادگستری در رشته های مختلف از بازوان اجرایی و علمی برای قضات کشور محسوب می شوند و در قضاوت و داوری ها نظرات کارشناسی، نقش بسزایی در صدور احکام و رای نهایی در تصمیم گیریهای درست و قاطع دارند لذا قوه قضائیه همواره به دنبال جذب کارشناسان مجرب و خبره در رشته های مختلف بوده است.

محمد حسین دادخواه در ادامه افزود : از طرفی هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان از سراسر کشور متقاضی دریافت پروانه کارشناسی هستند و در مورد زمان برگزاری آزمون و نحوه حضور و شرایط آن پرسش های فراوانی می شود.

محمد حسین دادخواه در ادامه خاطر نشان کرد این شورا در راستای عدالت محوری و گزینش افراد خبره و مجرب در ۶۷ رشته مورد نیاز دادگستری کشور و سایر مراجع و با همکاری و هماهنگی های انجام شده با سازمان سنجش کشور ثبت نام این آزمون را از اول آبان ماه سال جاری که مصادف با روز کارشناس است آغاز و متقاضیان تا هفتم آبان ماه فرصت دارند تا از طریق سایت سازمان سنجش و اموزش کشور به آدرس: Sanjesh.org نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند.

رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی متقاضیان گفت : طبق برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش و آموزش کشور زمان برگزاری این آزمون پانزدهم دیماه سال جاری می باشد.

درپی درخواست های مردمی نسبت به تمدید مهلت ثبت نام  آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

روابط عمومی شورای عالی کارشناسان رسمی  دادگستری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تمدید شد.

روابط عمومی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با صدور اطلاعیه مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اعلام کرد:پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۲ و با توجه به استقبال صورت گرفته و درخواست های مردمی مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام و به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا امروز (هفتم آبانماه ۱۴۰۲) نسبت به ثبت نام خود اقدام ننموده اند تدابیری اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند .

از این رو ضرورت دارد که متقاضیان در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام وآماده و فراهم کردن مدارک مورد نیاز، به درگاه اطلاع رسانی Sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

همچنین متقاضیانی که پیش از این ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت نام دریافت نموده اند،می توانند در صورت تمایل تا تاریخ یاد شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

36 نظر ارسال شده

  • سازمان سنجش در اوائل مهر ماه برای آزمون ثبت نام کرد. مهلت ثبت نام ۱۰ مهر به پایان رسید.
    آیا ثبت نام قبلی در سیستم سازمان سنجش اعتبار دارد یا خیر؟
    آیا باید مجددا ثبت نام کنیم؟

  • مدارک لازم برای ثبت نام رو نفرمودید.و اینکه داشتن کارشناس فرش دستباف برای دعاوی بین قالشویان و مردم و قیمت گذاری فرش در دعاوی ضروری می باشد.لذا شایسته است در رشته کارشناسی فرش هم پذیرش داشته باشید.

  • سلام برای کسی که ۱۰ سال کاردانی و سابقه فعالیت داشته و امسال مدرک کارشناسی گرفته میتونه ثبت نام کنه؟

  • با سلام امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ساعت ۸:۱۵ صبح که این نظر رو دارم برای شما ارسال میکنم تا این ساعت هنوز مسیولین محترم سایت سنجش اطلاعیه ای در مورد نحوه ثبت نام رو در سایت سنجش،قرار نداده اند ، بنده آزمون قوه قضاییه هم نتونستم ثبت نام کنم بعلت اینکه پیج خرید کارت دچار اختلال بود و کسی هم جوابگو نبود، متاسفانه. امیدوارم این آزمون دیگه این اتفاق رخ نده، سایت و متولی سازمان سنجش به هیچ کسی پاسخگو نیست و به هیچ عنوان مسیولیتی گردن نخواهد گرفت،امیدوارم نظارت مدوام در مورد ثبت نام و خرید کارت آزمون رو از طرف شما شاهد باشیم، با سپاس از شما

    • جوادی عزیز؛
      اطلاعیه مذکور، از ظهر دوشنبه ۱ آبان روی تارنمای سازمان سنجش و آموزش قرار خواهد گرفت.

  • سلام رشته بنده تکنولوژی مهندس برق قدرته،‌ در رشته برق ماشین الات و کارخانجات قوه قضاییه شرکت نکردم. درصورتی که رشته برق قدرت میتونه در همین صلاحیت شرکت کنه. لطفا میشه شفاف اینم توضیح بدین بین تکنولوژی مهندسی برق قدرت و مهندسی برق قدرت چه فرقی هست؟

  • سلام رشته بنده تکنولوژی مهندس برق الکترونیک،‌ در رشته برق ماشین آلات و کارخانجات قوه قضاییه نتونستم شرکت کنم. درصورتی که رشته برق الکترونیک میتونه در همین صلاحیت شرکت کنه. لطفا میشه شفاف اینم وضوع رو بیان کنید بین مهندسی تکنولوژی برق الکترونیک و مهندسی برق الکترونیک چه فرقی هست؟

  • سلام وقت بخیر رشته بنده تکنولوژی مهندس برق قدرت است مقطع کارشناسی
    در رشته برق ماشین الات و کارخانجات قوه قضاییه نتونستم شرکت کنم.
    آیا می تونم برای کارخانجات یا تاسیسات ساختمانی شرکت کنم ؟

  • سلام وقت بخیر رشته بنده تکنولوژی مهندس برق الکترونیک است مقطع کارشناسی
    در رشته برق ماشین الات و کارخانجات قوه قضاییه نتونستم شرکت کنم.
    آیا می تونم برای کارخانجات شرکت کنم ؟

  • با سلام وخداقوت
    من رشته ام تکنولوژی قدرت میتونم کارخانجات یا تاسیسات ساختمان شرکت کنم یا باید برق الکترونیک مخابرات شرکت کنم ؟
    عنوان تکنولوژی چه تاثیری داره میشه لطفا بنده رو راهنمایی کنین
    به خاطر اینکه زمینه کاری من درزمینه برق الکترونیک مخابرات نیست
    با تشکر

  • سلام من رشتم تکنولوژی مهندسی برق قدرت ، واسه آزمون قوه قضایی از بین ۳تا رشته فقط یکی رو تونستم ثبت نام کنم در حالی که رشته برق قدرت میتونه هر ۳ رشته رو شرکت کنه ممنون میشم بیان کنید بین تکنولوژی مهندسی برق قدرت و مهندسی برق قدرت چه فرقی هست؟؟؟

  • سلام وقت بخیر. عنوان مدرک کارشناسی بنده مهندسی تکنولوژی برق قدرت هست. بین ۱۶-۱۷ سال سابقه کاری در کارخانه را دارم. ظاهرا نمیتوانم در آزمون کارشناسی رسمی رشته کارخانجات رو ثبت نام کنم و فقط مجاز به شرکت برای رشته مخابرات هستم. درصورتی که هیچ تجربه کاری و دانشی نسبت به مخابرات ندارم. علت را توضیح میدهید؟

  • سلام من رشتم تکنولوژی مهندسی برق قدرت ، واسه آزمون قوه قضایی از بین ۳تا رشته فقط یکی رو تونستم ثبت نام کنم در حالی که رشته برق قدرت میتونه هر ۳ رشته رو شرکت کنه ممنون میشم بیان کنید بین تکنولوژی مهندسی برق قدرت و مهندسی برق قدرت چه فرقی هست؟؟؟

  • با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشم آیا می توانم با مدرک ارشد برنامه ریزی شهری ثبت نام کنم؟

  • سلام علیکم
    با احترام؛ در شرایط داوطلبین مندرج در دفترچه ثبت نام کانون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۲ آمده: «داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر (کارشناسی ارشد و دکتری) مرتبط با مقطع کارشناسی در رشته مورد تقاضا… » که به نظر می آید شرط «مرتبط با مقطع کارشناسی» برای اولین بار در سال جاری به منظور ایجاد مانع برای طیفی از داوطلبین در نظر گرفته شده است. در حالیکه مستند به بند «و» ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در رشته مورد تقاضا و حداقل پنج سال سابقه تجربی در رشته مربوط بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور، برای شرکت در آزمون کفایت می نماید. از آنجا که آنچه در دفترچه آمده مضیق و محدود نمودن دایره شمول داوطلبین مورد نظر قانونگذار میباشد لذا این امر به لحاظ عدم صلاحیت شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری در تضییق اراده قانونگذار خلاف قانون می باشد. خواهشمند است بذل توجه نموده و ضمن انعکاس مطلب، نسبت به اصلاح دفترچه اقدام فرمایید. با تشکر و سپاس فراوان.

  • برای رشته معماری و تزیینات که مرتبط ترین رشته برای مهندسی معماری هست چرا مدرک مهندسی معماری نمی تواند شرکت کند؟؟؟

    • علی عزیز؛
      دفترچه راهنمای آزمون، در اطلاعیه ای مجزا روی سایت سازمان سنجش و آموزش قرار دارد.
      با این حال، برای دسترسی راحت تر متقاضیان، ما لینک را در همین صفحه قرار دادیم.

  • با سلام
    آیا آزمونی که قرار بود ۱۲ آبان ماه انجام بشه الان با این ثبت نام به ۱۵ دی ماه به تعویق افتاده ؟

  • برای رشته معماری داخلی و تزیینات که مرتبط ترین رشته با مهندسی معماری هست چرا این مدرک دانشگاهی مورد قبول نیست؟

  • با سلام و تشکر از زحمات شما گرامیان
    سوالات آزمون سال ۱۴۰۰ را سازمان سنجش در اختیار نمی گذارد و داوطلبان را به مراجع اصلی آزمون آن سال (شورای عالی/مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه) احاله می دهد. آیا ممکن است سوالات این سال را هم در کنار موارد قبلی بارگزاری نمایید؟

  • سلام من ۱۰ سال سابقه کار در بانک دارم و مدرک کارشناسیم مرتبط با مهندسی نرم افزار هستش
    میتونم در رشته کامپیوتر ازمون برای کارشناس رسمی شدن بدهم؟؟

  • با سلام و عرض ادب… احتراما طی آزمون های کارشناسی منعقده در سنوات قبل (اعم از ازمونهای کارشناسی صورت گرفته از مرکز وکلا و کارشناسان و نیز آزمون شورای عالی کارشناسان) در صلاحیت کارشناسی “برنامه ریزی شهری” کد ۲۶ ، امکان ثبت نام فارغ التحصیل “رشته معماری با گرایش معماری” وجود داشت.متاسفانه در آزمون پیش رو که ثبت نام اون نیز از امروز آغاز شده ، رشته معماری در جدول شرایط و رشته های مرتبط با صلاحیت کارشناسی برنامه ریزی شهری از قلم افتاده یا حذف شده است. از این رو خواهشمند است بررسی و در صورت صلاحدید نسبت به اصلاح و درج رشته مذکور در صلاحیت یاد شده اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
    ضمنا با عنایت به متفاوت بودن منابع درسی و دانشگاهی رشته های عمران،معماری ،مدیریت پروژه ،راهداری و راه و ساختمان با هم ،آیا سوالات آزمون پیش رو در صلاحیت کارشناسی راه و ساختمان (کد۴۱) ، برای داوطلبین و فارغ التحصیلان رشته های معماری ،عمران و … یکسان خواهد بود یا خیر؟؟؟ ممنون میشم بررسی و اطلاع رسانی بفرمایید.با سپاس

  • سلام.پس ثبت نامی که در مهر سازمان سنجش انجام داد و آزمونش ۱۲ آبان هست و ۶۰۰ هزار تومان هم بابت ثبت نام واریز کردیم وی می شه؟ اون ثبت نام چی بود؟ این ثبت نام چیه؟ آخر آزمون ۱۲ آبان چی می شه؟

  • ادمین محترم سازمان سنجش این دومین بار هست که بابت کارشناس رسمی ثبت نام داره.در مهر ماه هم ثبت نام داشت و آزمون هم در آبان هست

  • سلام
    چرا در دفترچه آزمون منابع درسی ذکر نشده از کجا بدونیم چه چیز رو باید امتحان بدهیم لطفا نسبت به ذکر منابع درسی و اصلاح دفترچه اقدام بفرمایید.
    سپاسگزارم

  • سلام وقتتون بخیر ..
    من کارشناسی محیط زیست دارم و مرتبط هست ،استخدامم و یکسال سابقه دارم
    نمیتونم ثبت نام کنم ؟

  • با سلام
    فایل اسکن شده گواهی سابقۀکارتجربی و مرتبط با رشتۀمورد تقاضا مُ مهور به مُهر دستگاه صادر کننده، یعنی چی؟ همان سابقه بیمه با مهر یا گوهای از شرکت هایی که در آن فعالیت داشتیم ؟

  • با سلام ، چرا برای متقاضیان انتقالی از مراکز سایر استان ها به شهر تهران امتیازی پیش بینی نشده؟ در سنوات قبل کارشناسان رسمی متقاضی انتقال با درصد پاسخگویی کمتری امکان انتقال داشتند و کارشناسان انتقالی ارتباطی به تعداد کارشناسان جدید نداشت.

  • سلام.بنده کارشناسی ناپیوسته فناوری نقشه برداری دارم.۲۰ سال سابقه کار در نقشه برداری کاداستر ثبت دارم.چرا نمی توانم در رشته امور ثبتی شرکت کنم؟؟!

  • سلام و روزبخیر
    بنده لیسانس مدیریت صنعتی دارم ولی داخل دفترچه در خصوص دو مورد از عناوین رشته ها مدرک مرتبط را مدیریت صنعتی گرایش مالی زده در حالیکه این گرایش مدتی وجود داشت و الان نیست. یعنی نمی تونم در آزمون شرکت کنم؟

  • سلام وقت بخیر
    آیا امکان ویرایش بوجود میاد که بتوانیم محل آزمون رو تغیر بدیم. چجوری اطلاع پیدا کنیم.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمیسیون امور صلاحیتهای علمی و فنی

 

اعضای کمیسیونرئیس کمیسیوننایب رئیس کمیسیوندبیر کمیسیون

حمیدرضا ارشادمنش

اسداله بقایی

غلامعباس پورسیدی

یحیی جعفری کناری

محمدذرضا شریعتی

بختیار علی پور

مهران کوهی کمالی

احمد مصطفی پور

امیر سقراط نظمی

محمد اکبری

محمدرسول حاجی قلی زاده

حمید مدنی

محمد اکبریاحمد مصطفی پورحمید مدنی